– Kan et fly bli elektrisk, så bør det bli elektrisk

– Norsk flyplassnett og norske reisevaner gjør oss til det perfekte testarena for elektriske fly. I 2025 er det helelektriske eller hybridelektriske fly i norsk rutetrafikk, mener Avinor-sjef Dag Falk-Petersen.

Hvis du fjerner drivstoffet, har flytrafikk en del miljøvennlige fordeler. - Skal du utvide vei eller bane må du bygge i terrenget. Det er krevende og dyrt. Vi har allerede alle holdeplassene, sier Avinor-sjef Dag Falk-Petersen sammen med Siemens forretningsutvikler Haakon Gløersen.
Hvis du fjerner drivstoffet, har flytrafikk en del miljøvennlige fordeler. - Skal du utvide vei eller bane må du bygge i terrenget. Det er krevende og dyrt. Vi har allerede alle holdeplassene, sier Avinor-sjef Dag Falk-Petersen sammen med Siemens forretningsutvikler Haakon Gløersen.Foto: Anita Arntzen
SiemensB2B
Publisert 19. August 2019, kl. 15.39Oppdatert 19. August 2019, kl. 16.08