Hver tredje nordmann bruker sosiale medier aktivt når de leter etter jobb, viser en ny undersøkelse.

31,5 prosent av de spurte har brukt sosiale medier til jobbjakt, mens 19,6 prosent har søkt jobb via slike nettsteder, viser en undersøkelse utført for bemanningsselskapet Xtra personell.

Det er kvinner som er de mest ivrige brukerne av sosiale medier i jobbjakten. Blant de spurte kvinnene svarer 35,9 prosent at de bruker sosiale medier når de ser etter jobb, mens 27,4 prosent av mennene svarer det samme.

– Det er som forventet at andelen som søker jobb via sosiale medier, øker jevnt. Jeg tror potensialet for ytterligere økning i årene som kommer, sier administrerende direktør Kristian Fæste i Xtra personell. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.