Kvalitetsløft med ny teknologi

Da mediene reiste betalingsmurene, var det vanskelig for leserne å forstå hva de skulle betale for, og hvorfor. Det ser ut til å være i endring.

På tampen av 2016 opplevde en rekke mediehus at flere lesere var villige til å betale for journalistikken. Tydeligst så man det i USA, hvor en aktør som The New York Times fikk 132.000 nye abonnenter i løpet av to uker etter presidentvalget. Foto: Don Emmert/AFP/NTB Scanpix Foto: Don Emmert/AFP/NTB Scanpix
På tampen av 2016 opplevde en rekke mediehus at flere lesere var villige til å betale for journalistikken. Tydeligst så man det i USA, hvor en aktør som The New York Times fikk 132.000 nye abonnenter i løpet av to uker etter presidentvalget. Foto: Don Emmert/AFP/NTB Scanpix Foto: Don Emmert/AFP/NTB Scanpix
Publisert 12. January 2017, kl. 19.45Oppdatert 12. January 2017, kl. 19.46