Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Reklame

Dette er vinnerne av Årets Byrå

Norske pr-, reklame- og mediebyråer samlet i Oslo Konserthus for å besvare ett enkelt spørsmål: Hvem er best?

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Se oversikten over det kundene mener er landets beste pr-, reklame- og mediebyråer lenger ned i saken.

Kåringen Årets Byrå arrangeres for andre gang av Regi, i samarbeid med DN, og har undersøkt hvilke pr-, medie- og reklamebyråer som har mest tilfredse kunder.

Blant kriteriene som vurderes er byråenes strategiske kompetanse, kreative nivå, og digitale kompetanse, i tillegg til hvor god man er på å forstå kundenes profiler.

53 byråer har meldt seg på kåringen i år, mot 48 i fjor. Av de 53 kvalifiserte byråene er 33 nominert i syv ulike kategorier.

I Sverige har Regi gjennomført den samme undersøkelsen i 17 år, med stor oppslutning fra bransjen.

Salen i Oslo Konserthus under kåringen av årets byrå. Foto: Skjalg Bøhmer Vold

Vinnere (inkludert 2. og 3. plass)

Små reklamebyrå (under 25 millioner kroner i omsetning)

  1. HK Reklamebyrå
  2. Naug & Venner
  3. Aptum

Åpen klasse

  1. Uniform
  2. Red Performance
  3. Fasett
Fagpris strategi (til byrået som scorer høyest på strategi på tvers av faggrupper)
  1. Futatsu Industries
Reklamebyrået Futatsu Industries vant to priser under tirsdagens kåring. Foto: Skjalg Bøhmer Vold

Små mediebyråer (under 50 millioner kroner i omsetning)
  1. Maxus
  2. Mood Communication
  3. Re: Media
Mellomstore reklamebyrå (25-50 millioner kroner i omsetning)
  1. Futatsu Industries
  2. Anti
  3. Pol
Fagpris kreativitet (til byrået som scorer høyest på kreativitet på tvers av faggrupper)
  1. Anti
Årets pr-byrå
  1. Iteo
  2. Wergeland Apenes
  3. Nucleus
Pr-byrået Iteo. Fra venstre foran: Simen Berg, Takin Kroop, Jannicke Leiren, Hanne Tysnes Holm, Janne Zink, Silje Bredby, Rikke Kjendseth, Fra venstre bak: Erik Eskedal, Lisbeth Nordvik, Andreas Nygaard, Tina Tharaldsen, Emil Broll, Andreas Thue. Foto: Skjalg Bøhmer Vold
Store mediebyråer (over 50 millioner kroner i omsetning)
  1. Red Media Consulting
  2. Carat
  3. Starcom
Fagpris digital kompetanse (til byrået som scorer høyest på kreativitet på tvers av faggrupper)
  1. Iteo

Store reklamebyråer (over 50 millioner kroner i omsetning)

  1. Kitchen Reklamebyrå
  2. Los & Co
  3. Dinamo
  • Populære Søk:
  • Siste stillinger
  • Lederstillinger
Vis alle stillinger

Mest sett på DNtv nå

Etterbørs Årets byrå Reklamebyrå Mediebyråer Reklame
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.