Potente varemerker

I Norge har tre ulike aktører nå innlevert tilsammen fire varemerkesøknader for ordmerket Trollpikken. Løsningen kan være en ordning som gir lokale aktører en enerett.

Når mange har samme idé, kan det raskt vise seg vanskelig å oppnå den ønskede eneretten til hypede uttrykk som «covfefe» og «Trollpikken», skriver Thomas Hvammen Nicholson og Christoffer Vedal i Protector IP Consultants. Her arbeides det med å heise på plass fjellformasjonen Trollpikken i Egersund, som ble kappet av natt til lørdag 24. juni. Foto: Torstein Bøe/NTB Scanpix
Når mange har samme idé, kan det raskt vise seg vanskelig å oppnå den ønskede eneretten til hypede uttrykk som «covfefe» og «Trollpikken», skriver Thomas Hvammen Nicholson og Christoffer Vedal i Protector IP Consultants. Her arbeides det med å heise på plass fjellformasjonen Trollpikken i Egersund, som ble kappet av natt til lørdag 24. juni. Foto: Torstein Bøe/NTB Scanpix
Publisert 28. August 2017, kl. 18.32Oppdatert 30. August 2017, kl. 11.17