Skulle revolusjonere bannerannonser – endte i kaos

Kryptosystemet Coinhive ble lansert for å ta over for irriterende bannerannonser, men lanseringen har endt i kaos – med Agderpostens nettsider som siste i rekken.

Besøkende på Agderposten.no kunne tirsdag morgen oppleve at maskinene deres ble svært trege. Grunnen var at noen ved en feil hadde lagt inn en funksjon for å tjene penger på å låne datakraft fra de besøkende. Her publisher Øyvind Klausen (midten) med digitalsjef Bjørn Atle Eide (til venstre) og frontredigerer Jørund Flaa. Foto: Gard L. Michalsen/Medier24
Besøkende på Agderposten.no kunne tirsdag morgen oppleve at maskinene deres ble svært trege. Grunnen var at noen ved en feil hadde lagt inn en funksjon for å tjene penger på å låne datakraft fra de besøkende. Her publisher Øyvind Klausen (midten) med digitalsjef Bjørn Atle Eide (til venstre) og frontredigerer Jørund Flaa. Foto: Gard L. Michalsen/Medier24
Publisert 10. October 2017, kl. 07.55Oppdatert 10. October 2017, kl. 18.49