NRK-smell etter fm-slukking

Ferske lyttertall for radio viser at NRK på ett år har en lytternedgang på 8,8 prosent, mens Radio Norge-eier Bauer Media kan feire økt lytting.

Lyttermålingen viser at andelen som lytter til nasjonal radio faller fra 68 til 64 prosent, mens den daglige lyttertiden faller fra 87 minutter til 77 minutter på tolv måneder. Fra venstre; Medie- og forhandlingsdirektør i Dentsu Aegis Harald Eide-Fredriksen, administrerende direktør i Bauer Media Lasse Kokvik, direktør i P4-gruppen Kenneth Andresen og radiosjef i NRK Jon Branæs. Foto: Gorm K. Gaare
Lyttermålingen viser at andelen som lytter til nasjonal radio faller fra 68 til 64 prosent, mens den daglige lyttertiden faller fra 87 minutter til 77 minutter på tolv måneder. Fra venstre; Medie- og forhandlingsdirektør i Dentsu Aegis Harald Eide-Fredriksen, administrerende direktør i Bauer Media Lasse Kokvik, direktør i P4-gruppen Kenneth Andresen og radiosjef i NRK Jon Branæs. Foto: Gorm K. Gaare
Publisert 10. November 2017, kl. 15.17Oppdatert 10. November 2017, kl. 15.38