Hittil i år er det omsatt for 40 millioner kroner i ’’stilling ledig’’-annonser på internett – 42 prosent mer enn på samme tid i fjor. Det viser annonsestatistikk utarbeidet av Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA) og MBL Nettforum, skriver Newswire i en melding.

– Internett er den store vinneren når markedet for stillingsannonser nå er på full fart oppover igjen. Veksten gjenspeiler at bruken av nettet blir mer og mer allmenn, sier Odd-Erik Marthinsen i rekrutteringsfirmaet Personalhuset.

Fortsatt legges det mest penger i annonsering i papiravisene, takket være store prisforskjeller. Selv om forspranget minker, utgjør dette markedet fremdeles 80 prosent av totalen, ifølge beregninger Aftenposten har gjort.

Finn.no har hatt 21 prosent flere stillingsannonser hittil i år enn i samme periode i fjor, mens Aftenposten kan notere seg for fem prosents økning.

Newswire er et oppdragsfinansiert nyhetsbyrå. Denne saken har Newswire skrevet på oppdrag fra Personalhuset.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.