– Det ser dessverre ut til at det ikke blir noen ny avtale med TV 2 inntil videre. ​Vi synes det er leit, for det betyr at dere ikke får tilgang til noe TV 2-innhold hos oss fra 1. april, heller ikke TV 2 Play valgt gjennom vårt poengsystem, skriver Altibox på sin Facebook-side torsdag.

Det var Kampanje som omtalte Altibox-meldingen først.

Det var i forrige uke at TV 2 gikk ut og sa at de hadde avsluttet forhandlingene med TV-distributøren om en ny avtale. Den nåværende avtalen gikk ut torsdag.

Altibox kalte i forrige uke det at TV 2 avsluttet forhandlingene et PR-utspill, noe TV 2 avviste. Nå innrømmer Altibox at kundene deres vil miste TV 2-kanalene.

Altibox skriver i en melding på sine nettsider at de vil gi kundene 50 ekstrapoeng som de kan bruke på innhold eller 100 kroner i avslag på TV-regningen.

– Om TV 2 ønsker å gjenoppta forhandlingene, står vi klare for å finne gode løsninger på vegne av alle TV-kunder, skriver TV-distributøren.

Altibox har over 530.000 TV-kunder, noe som betyr at over en million seere nå mister tilgangen til TV 2s kanaler.

Distributøren skriver på sine nettsider at TV 2-appen vil være tilgjengelig for Altibox-kundene, og at man kan logge inn i appen om man har kjøpt eget abonnement direkte fra TV 2.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.