NHST lanserer onsdag 9. november nettavisen Kystens Næringsliv, som skal dekke de norske kystnæringene og det grønne skiftet langs kysten.
Dette er den første norske NHST-publikasjonen på 20 år, skriver mediekonsernet i en pressemelding.
– Mer av Norges fremtidige verdiskaping skjer langs kysten og på havet. Industri og næringsliv knyttet til disse områdene fortjener enda mer og bedre journalistikk, sier Trond Sundnes, konsernsjef i NHST Media Group.
Tre aviser i Bergen
Kystens Næringsliv startes opp i Bergen og skal ledes av ansvarlig redaktør Øystein Hage, som i dag er redaktør for Fiskeribladet og Intrafish.no. Han er storfornøyd med å nå få huse tre aviser i lokalene ved Bryggen i Bergen.
Publikasjonen starter med et redaksjonelt team på tre, med redaksjonssjef Stig Erik Elliott, som er hentet inn fra Schibsted, samt journalistene Katrine Nordanger Mjelde fra Dagens Næringsliv og Ketil Svendsen fra Fiskeribladet.
– Vi har klokkertro på Kystens Næringsliv og mener de tre avisene vil utfylle hverandre. Nå har vi fått på plass et sterkt redaksjonelt team som kjenner kysten og kan næringslivsjournalistikk. Samtidig har vi enormt med kompetanse i DN og de øvrige publikasjonene som vi kan trekke på, sier ansvarlig redaktør Hage.
Felles jobbportal
Samtidig med lanseringen styrkes også konsernets satsing på stillingsmarkedet, med videreutvikling av Marinjobb.no som en felles jobbportal med Fiskeribladet og Intrafish.no.
Fra før består NHSTs publikasjoner av flaggskipet Dagens Næringsliv, Fiskeribladet, Intrafish og Europower. Konsernet lanserte også nylig nettstedet Hydrogen Insight. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.