– Ifjor solgte vi tett opptil 70 millioner pakker Extra, sier administrerende direktør Arne Dammen i Wrigley Scandinavia til Dagens Næringsliv.

Det er rundt 75 prosent av totalmarkedet, og resulterte i den beste omsetningen selskapet har hatt i Norge siden den amerikanske kjempen stiftet eget norsk selskap i 1979.

På lag med Tannlegeforeningen
– Vi har hatt en avtale med Tannlegeforeningen i mange år, og det er en viktig del av Extras markedsføring. Men historien vår vil fortsatt være der selv om vi skulle miste retten til å bruke Tannlegeforeningens logo, sier Dammen.

I tillegg til Extra har Wrigley merker som Orbit, Airwaves, Juicy Fruit og Hubba Bubba, og dominerer norske tyggegummihyller med et salg på bortimot 90 prosent av totalmarkedet.

Wrigley Scandinavia omsatte ifølge DN for 182,4 millioner kroner ifjor, og satt igjen med et resultat før skatt på 69,7 millioner kroner. Konsernet omsatte for rundt 21 milliarder kroner ifjor, en økning på 12 prosent fra året før.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.