- Vår visjon er: "Med lidenskap realiserer vi våre kunders drømmer", sier daglig leder Jan Axel Syberg i Off Piste til DN.no.

Når Norges rikeste og mektigste har noe å feire, ringer de gjerne til Off Piste AS. Og selv om tallene på bunnlinjen ble lavere i 2012 enn året før, ser det ikke ut til at finansiell uro i Europa og resten av verden legger en demper på festen.

Eventbyrået har i flere år vært en pengemaskin for aksjonærene.

Fjorårets resultatregnskap viser at Sørli og hans partnere solgte fester og andre arrangementer for 74 millioner kroner i 2012, mot nær 85 millioner kroner i 2011. Driftsresultatet endte på 1,7 millioner, sammenlignet med 3,8 millioner året før.

"Business as usual"
- Det var "business as usual", men vi brukte 2012 til å gjennomføre en strategiprosess - en refokusering som allerede har slått positivt inn på 2013-tallene. Derfor ble tallene litt lavere i fjorårets årsrapport, forklarer Jan Axel Syberg.

Off Piste tar oppdrag både for private og bedriftskunder. Hvor mange oppdrag eventbyrået gjennomførte ifjor ønsker ikke Syberg å røpe, men de siste årene har selskapet, som ble startet av Odd Sørli i 1996, hatt rundt 100 oppdrag i året. Arrangementene er imidlertid forbundet med mye hemmelighetskremmeri, og de ansatte får strenge restriksjoner på hva de kan utgi av informasjon.

Christen Sveaas, Petter Stordalen, Stein Erik Hagen og Ola Mæle er bare noen av navnene på selskapets eksklusive kundeliste, har Dagens Næringsliv tidligere skrevet. Off Piste skal også hatt æren av å arrangere flere fester for de kongelige, og ifjor høst var det Off Piste som sto for regien da lavprisflyselskapet Norwegian inviterte kunder og samarbeidspartnere til jubileumskonsert i Telenor Arena.

- Skreddersøm
- Fokuset vårt er å levere på et ekstremt høyt nivå, og nå spisser vi oss ytterligere til i den retningen vi ønsker for å levere enda bedre, sier Syberg.

Han peker også på at deres rolle som rådgivere til næringslivet i forhold til events blir en viktig kanal for å bygge kultur, og som en sentral del av strategi-implementeringsprosesser en viktigere og viktigere del av deres virksomhet.

- Motiverte og stolte medarbeidere er det viktigste en bedrift har, og godt planlagte events er et viktig element i dette. Det handler om å levere profesjonelle arrangementer på et personlig nivå. For oss er det som å gå opp til eksamen hver gang vi gjennomfører et arrangement. Lidenskapen, gleden og profesjonaliten må være til stede i alle ledd. Vi firer ikke på noen elementer, sier Syberg.

- Når kundene våre kommer til oss forventer de kvalitet og skreddersøm. Dette leverer vi - og det er vår oppgave å realisere drømmen deres, legger han til.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.