- De direkte kostnadene har vært veldig begrenset, men risikoen er de indirekte kostnadene ved at kundene blir misfornøyd og velger et annet flyselskap neste gang de flyr, sier analytiker Haakon Aschehoug i DNB Markets til TDN Finans.

Meglerhuset tror Norwegian vil klare å løse problemene, og at kundene igjen vil fokusere på pris.

- Jeg tror kundene glemmer dette veldig fort hvis Norwegian får løst problemene, og at kundene igjen vil bli styrt av billettprisene, sier Aschehoug til TDN Finans.

En analytiker som ønsker å være anonym sier seg enig med Aschehoug, og tror Dreamliner-problemet kun er midlertidig.

- Jeg tror dette kun er midlertidig, og at situasjonen for Norwegian vil være god igjen når problemene er løst, sier han til TDN Finans.

DNB Markets tror Norwegian vil be om kompensasjon fra Boeing.

- Jeg tror de vil be om kompensasjon fra Boeing, men det er vanskelig å anslå hvor mye de vil be om, sier Aschehoug til TDN Finans, og legger til:

- Jeg tror ikke de har krav på noen kompensasjon, men dette var nok noe av grunnen til at de hadde krisemøte tidligere i uken.

Les også: Norwegians omdømme daler

<b>- Boeing har undervurdert problemene</b>

<b>Norwegian kan tape 1300 kroner per kunde</b> (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.