Flytoget vinner Kundetilfredshetsprisen 2013 og inntar dermed topplasseringen på Norsk Kundebarometer, som er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI.

Det er fjerde gang Flytoget vinner prisen – også i 2008, i 2010 og i 2012 gikk Kundetilfredshetsprisen til selskapet.

Vel 5.500 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, som omfatter 186 virksomheter fra 40 ulike bransjer.

Jevnt i toppen
Det er jevnt i toppen for bedriftene med Norges mest tilfredse kunder. Etter Flytoget kommer BMW og Skandiabanken, som begge har vunnet kundetilfredshetsprisen tidligere.

– Dette beviser at de beste fortsatt er best, sier Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

Bekrefter trend
Haugen Bok, en nettbasert bokhandel, måles for første gang i år og suser rett inn til fjerdeplass på årets undersøkelse med 82,7 poeng.

Dette er betydelig høyere enn de tradisjonelle bokhandlerne og bekrefter en trend vi har sett fra andre bransjer, at vi liker å handle på nett, ifølge Silseth.

Helt på bunn i årets undersøkelse finner vi Dagbladet, Odin Kapitalforvaltning, Viasat, DnB kapitalforvaltning, Rimi og ICA Supermarked.

Les også:
- Boligene blir for dyre
Boligmarkedet kuppes av dem som eier bolig fra før
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.