DN Gründer skriver i dag om at appmarkedet kan stå overfor store endringer - og at det blir vanskeligere og vanskeligere for gründere å nå igjennom.

Men fremdeles er det flere som ser sitt snitt til å satse i appmarkedet.

Forlagsredaktør, reklamemann og forfatter Roger Pihl (61) har selv laget appen GPS Wake Up Call sammen med utvikler Kjell Kristiansen. Appen har foreløpig ikke har hatt det helt store nedlastingstallet i AppStore, ifølge Pihl.

- Det er en app for kollektivtransport, som vekker deg før du kommer dit du skal. Det er rett og slett en vekkerklokke basert på GPS og ikke klokka, sier Pihl.

Ønsker man å ta seg en dupp på toget, kan man altså aktivere alarmen og bestemme stedet den skal gå av.

Appen koster 19 kroner stykket, og Pihl sier det finnes lignende apper fra utlandet, men han har til gode å oppleve at disse ikke krasjer.

- Det er så mange apper der ute at man blir helt forvirret. Men jeg håper noen vil laste ned denne, og så tenker jeg at det må gå an å snakke direkte med markedsavdelingene i NSB og Nettbuss om dette, humrer Pihl.

Pihl sier at den store investeringen stort sett har vært tiden det har gått med.

- Det er morsomt å ha laget en app. Nå kan jeg si til barnebarna mine at jeg har gjort det, sier Pihl.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.