Vil du søke jobb i Hennes & Mauritz, diskutere den nyeste kolleksjonen, se videoer, få tilgang til spesialtilbud eller se bilder fra de nyeste butikkåpningene?

Da kan du gå inn på motekjempens Facebook-profil og joine gruppen. I skrivende stund har H&M over 21.000 medlemmer over hele verden på Facebook, og i tillegg finnes det en rekke uoffisielle H&M-profiler på nettsamfunnet.

Effektivt verktøy
Mens de fleste ser på Facebook som et morsomt tidsfordriv, er det for andre et effektivt arbeidsverktøy. Hennes & Mauritz er nemlig fullstendig klar over at det ultrapopulære nettsamfunnet har 40 millioner brukere - og at det lønner seg å være en aktiv del av det.

- For å forsterke og tydeliggjøre merkevaren vår gjennomfører H&M regelmessig ulike kommunikasjonsaktiviteter. Dette (Facebook, red.anm.) er en ny måte å ha kontakt med kundene på, sier presseansvarlig Andrea Roos i H&M til Ekonominyheterna.

Konsernet bruker først og fremst Facebook-gruppen til å holde medlemmene oppdatert på hva som skjer i H&Ms butikker, fremtidige butikkåpninger og tilbud.

Kommuniserer bra
- Facebook er en bra og annerledes måte for oss å nå ut til kundene våre på, vi kan kommunisere med dem og de kan kommunisere med oss, sier Andrea Roos.

"We need more European fashion in the US", skriver Oscar Guzman på selskapets "wall". Andre medlemmer roser høstkolleksjonen og linker opp til moteblogger.

I det virtuelle prøverommet har du som medlem mulighet til å prøve og se om du kler høstens nyeste plagg. H&M har postet en rekke reklamebilder på siten.

Facebook-satsingen drives fra H&Ms markedskontor i USA, som har mottatt stor respons på tiltaket. Foruten å styrke merkevaren mener motekjempen at tjenesten bidrar til økt salg og bedre kunderelasjoner.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.