Partene venter at en endelig kjøpsavtale vil bli signert i slutten av september. Det kommer frem i en pressemelding. Milsluker’n har en butikk på Ullevaal stadion i Oslo. I tillegg drifter de en nettbutikk som spesialiserer seg på ski, sykkel og kajakk.

– Gjennom et tett samarbeid med Anton Sport og kjedens hovedaksjonær Sport 1 Gruppen as ligger alt også til rette for å styrke lønnsomheten gjennom effektiv logistikk og forbedret butikkdrift, sier styreleder Christian Stabell Eriksen i en pressemelding.

Ovenfor DN ønsker ikke Eriksen å avsløre prisen for salget. Han sier at Milsluker’n vil fortsette å leve som en egen merkevare.

– Man ønsker å opprettholde Milsluker’n som en egen sterk merkevare i tråd med det produktet som har vært tidligere, sier Eriksen som selv eier deler av sportsbutikken.

Milsluker’n har gått med underskudd de to siste årene. 2018 endte med negativt resultat på to millioner kroner. Året før tapte selskapet over fem millioner kroner. Omsetningen var på 63 millioner kroner i 2018.

Kjøperen er Mobo Sportsholding som eier Anton Sport-kjeden. Hovedaksjonær i selskapet er Sport 1 Gruppen der Bjørn Rune Gjelsten er den klart største eieren. Sport 1 hadde et resultat før skatt på 40 millioner kroner og en omsetning 1,3 milliarder kroner i 2018.

– Milsluker’n får en god samarbeidspartner på innkjøp, logistikk og butikkdrift, samtidig som Anton Sport styrker seg ytterligere innen kategoriene nordisk ski og sykkel, sier daglig leder i Mobo Sportsholding as, Morten Borgersen.

Milsluker’n er ikke den første spesialistbutikken Sport 1 Gruppen har fått fingrene sine i. I fjor kjøpte de den kjente spesialbutikken Løplabbet. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.