Komplett reorganiserer Markedsplassen og avslutter samarbeidet med eksterne partnere. Totalt 12 medarbeidere blir berørt av endringen, heter det i en pressemelding fra Komplett.

– Ambisjonen da vi lanserte Komplett Markedsplass var å tilby kundene et større utvalg av produkter på vår plattform med Komplett-kvalitet fra A til Å. Kundene har gitt oss tilbakemelding på at handleopplevelsen ikke har vært god nok. Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt- og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Lars Olav Olaussen, konsernsjef i Komplett Group i en kommentar.

Komplett Markedsplass ble lansert i juli 2017 og over 100 partnere er integrert i plattformen. Avtalen med de eksterne partnerne blir sagt opp.

– Å være innovativ handler om å prøve og feile. Markedsplassen fungerte ikke slik vi ønsket, og da tar vi et steg tilbake før vi staker ut kursen videre. Nå kommer vi til å fokusere sterkt på Komplett i Norge samtidig som vi ønsker å utvikle Markedsplassen i ny form. Vi vil forsøke å finne gode løsninger for medarbeiderne det gjelder, men vi kommer dessverre ikke utenom oppsigelser. Det beklager vi sterkt, sier Olaussen.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

– Det har kostet ti år av livet mitt. Ti år som jeg aldri får tilbake igjen. Her er Linda Johansens gründerråd.
02:54 Min
Publisert: