Årsregnskapet til Louis Vuitton Norge viser at luksusmerket solgte vesker, sko og tilbehør for 132,2 millioner kroner i Norge i fjor. Det er en økning i salget på 19,7 prosent fra 2016, da det ble det solgt varer for 110,4 millioner.
Salgsinntektene fra i fjor er rekordhøye for selskapet som først i 2016 solgte varer for over 100 millioner kroner i Norge.
Selskapet satt i rekordåret 2017 igjen med 34,4 millioner kroner i driftsresultat, mot 24,9 millioner kroner i 2016.
Resultatet før skatt endte på hele 34,4 millioner i fjor, nesten ti millioner kroner mer enn året før – en resultatvekst på nesten 40 prosent.
Selskapet legger ikke skjul på at de er fornøyd med resultatet:
«Styret anser at selskapet har hatt en positiv utvikling, og prognosene for 2018 tilsier at denne utviklingen vil fortsette», heter det i årsberetningen.
Louis Vuitton har én butikk i Norge, den ligger i Nedre Slottsgate i Oslo. Butikklokalet ble flyttet hit i juni 2016 og er større enn de tidligere lokalene i Akersgata.
I D2 forrige fredag skrev DN at selv 11–12 år gamle gutter nå har Louis Vuitton som et av sine favorittmerker:
«Gucci, Supreme, Balenciaga, Palace, Off-White, Stone Island, Louis Vuitton, Yeezy, Bape. Det finnes en uniform for de yngste moteløvene der ute, gutter ned i 11–12-års alder. De bruker fritiden på å følge youtubere og instagrammere som viser frem sine seneste kles- og skokjøp, tråler nettet etter sjeldenheter og sitter parat hver gang et hipt klesmerke har et eksklusivt slipp. Det må man hvis man skal handle», het det i saken.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.