Dagligvaregigant forbereder Amazon-inntreden: – Vi tror at Amazon vil endre nordmenns handlevaner

Dagligvarekonsernet Norgesgruppen vil ta over 250 millioner reklamekroner for sine merkevareleverandører for å komme nettgiganten Amazon i forkjøpet: – Vi har sett at Amazon er en av verdens reklamekanaler som nå utfordrer oss.

Analysedirektør og Trumf-sjef Truls Fjeldstad i Norgesgruppen (t.h.) har i flere år jobbet med strategien for å møte Amazons inntreden i Norden. Her er han sammen med Kristin Bigseth som er ansvarlig for å utvikle konsernets digitale løsninger.
Analysedirektør og Trumf-sjef Truls Fjeldstad i Norgesgruppen (t.h.) har i flere år jobbet med strategien for å møte Amazons inntreden i Norden. Her er han sammen med Kristin Bigseth som er ansvarlig for å utvikle konsernets digitale løsninger.Foto: Elin Høyland
Publisert 18. August 2020, kl. 15.08Oppdatert 21. August 2020, kl. 09.35