Pizza Pizza Norway, den nordiske partneren til Domino’s Pizza Group, kjøper pizzakjeden Dolly Dimples, skriver selskapene i en pressemelding.
Dolly Dimple's er Norges tredje største pizzakjede med over 500 medarbeidere, 41 butikker og en omsetning på 308 millioner kroner.
Domino's, som i dag har 12 butikker, skal integrere Dolly Dimple's i egen virksomhet.
Virksomhetene har liten geografisk overlapp og sammenslåingen vil gi til sammen 50 butikker innen utgangen av året, noe som vil gjøre pizza-kjeden landsdekkende, heter det i meldingen.
Ifølge Financial Times betalte Pizza Pizza Norway 4 millioner pund eller rundt 40 millioner kroner for Dolly Dimple's
Interessen fra Domino's kom i kjølvannet av at konkurransemyndighetene satte foten ned for en sammenslåing mellom Dolly Dimples og Peppes Pizza.
Norgesgruppen, som de siste årene har tapt store summer på eierskapet av Dolly Dimple's er fornøyd med salget.
– Dette er en spennende mulighet for Dolly Dimple's, sier Marianne Ødegaard Ribe, administrerende direktør i Norgesgruppen Servicehandel i pressemeldingen.
Ribe opplyser at Norgesgruppen ble kontaktet av flere potensielle kjøpere etter at det ble kjent at sammenslåingen med Peppes Pizza ikke ble godkjent av Nærings- og fiskeridepartementet.
Domino's ser store muligheter for vekst etter å ha sikret seg Dolly Dimple's.
– Det norske markedet har mange muligheter for vekst. sier David Wild, administrerende direktør for Domino's Pizza Group.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.