Tine lanserer yougurt i en klemmepose som Q-Meieriene mener er svimlende lik deres egen Skyr mini. Q-Meieriene truer med retten hvis ikke forpakningen endres.
For tre år siden lanserte Q-Meieriene Skyr mini, som ble en kjempesuksess. Mandag lanserer også Tine yougurt i klemmepose. Problemet er bare at Q-Merieriene mener de to produktene ligner for mye på hverandre, skriver Aftenposten.
– Dette er et svært viktig produkt for oss, og nå er vi redd kundene kommer til å ta feil og velge konkurrentens vare i stedet, sier Q-sjefen, Bent Myrdahl.
Q mener meierigiganten bryter markedsføringsloven, og vurderer derfor rettslige skritt om ikke Tine endrer forpakning. TIne mener de har loven på sin side.
– Tine er svært opptatt av å ikke misbruke andres design eller varemerkerettigheter, så dette har vært nøye vurdert. Vi viderefører Sprettdesignet fra 2011 over på et format som brukes av mange aktører, opplyser kommunikasjonsdirektør i Tine, Lars Galtung til avisen.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.