Vinnerne i handelsbransjen – går så det griner på Rolex og designbriller

Mange spesialbutikkene rammes av stagnasjon og marginskvis, men spesielt to ting er nordmenn fortsatt villige til å bla opp for: Klokker og briller.

Publisert: Oppdatert:

På grunn av klokkebonanzaen har salget til Urmaker Bjerke blitt mangedoblet de siste årene og lønnsomheten er fortsatt høy. Halvor Bjerke har ventelister på Rolex-klokker og klokkene rekker bare så vidt innom butikken før de er ute hos kunder. Det gjør at klokkemontrene i bakgrunnen er tomme.
På grunn av klokkebonanzaen har salget til Urmaker Bjerke blitt mangedoblet de siste årene og lønnsomheten er fortsatt høy. Halvor Bjerke har ventelister på Rolex-klokker og klokkene rekker bare så vidt innom butikken før de er ute hos kunder. Det gjør at klokkemontrene i bakgrunnen er tomme. (Foto: Gunnar Blöndal)