Det viser ferske tall fra Mediebarometeret.

– Etter en fin liten vekst i august og september, får vi en nedtur i oktober måned. Det skal derfor svært mye til at vi lander på plusstall når året er ferdig, sier daglig leder Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen.

TV som helhetlig kanal faller med 7,9 prosent, mens internett faller med 1,1 prosent. Det er bare utendørsreklame som enkeltkanal som er på plussiden så langt.

Det gjør også tre underkategorier innen internett. Sosiale medier har en vekst på 1,7 prosent, søk vokser med 1,8 prosent og video har en vekst på 1,3 prosent.

Reklame i ukepressen har falt mest med 25,3 prosent, mens dagspressen har tapt 15,5 prosent.

Så langt i år er det omsatt reklame via mediebyråene for vel 8.1 milliarder kroner. I samme periode i fjor var det omsatt reklame for 8,49 milliarder kroner.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.