Som gründer er jeg beæret over oppmerksomheten FuelBox fikk i podkasten Mandagsmøtet 22. april, men er også forundret over vinklingen som opplevdes ensidig, lite nyansert og til tider uriktig.

Innledningsvis siterer journalisten innsenderen, lytteren, som sier at «FuelBox får utelukkende gode tilbakemeldinger og skryt over alt», men at hun selv opplever det som invaderende å måtte være så personlig med sine kolleger på jobb.

Deretter dannes et uriktig bilde av FuelBox ved at journalistene kun fokuserer på at FuelBox Team handler om å utlevere seg.

Ekspertvitnet Endre Sjøvold poengterer at det er viktig å ha gode relasjoner på en arbeidsplass og å kjenne hverandre som kolleger.

Her er vi enige, og innholdet i FuelBox Team gjenspeiler dette;

  • Fire kategorier inneholder spørsmål om roller og samhandling (meg på jobb, teamet, kommunikasjon, arbeidsglede)
  • Tre har arbeidsrelatert tematikk (arbeidsdagen, visjon, verdier og mål og endringer, fornyelse og innovasjon)
  • To handler om å bli bedre kjent (meg, det du ikke visste).

Sjøvold mener videre at det ikke er nødvendig å bli kjent på et personlig plan. Her er vi dypt uenige. For å forstå hverandre bedre og utvikle tillit, respekt, samhold og tilhørighet er det av stor verdi å kjenne hverandre som mennesker og ikke bare som kolleger.

Dette støtter forskningen også opp om, inkludert Google-studien Sjøvold referer til.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.