Anne Randmæl Jones, partner i Deloitte og Siri C. Rosenblad, senior manager i Deloitte

Hvordan unngå at bærekraft blir en markedsføringsjippo

En rolle som «bærekraftspoliti» kan ivaretas av en uavhengig tredjepart som bekrefter informasjon og nøkkeltall som selskaper gir rundt miljøansvar og bærekraft.

Publisert: Oppdatert:

Bærekraft skal ikke være ren markedsføring, spesielt når påstandene gir et ensidig bilde eller ikke dokumenteres. Norske virksomheter har forstått at det å være miljøvennlig og å fokusere på bærekraft gir et konkurransefortrinn, skriver artikkelforfatterne.
Bærekraft skal ikke være ren markedsføring, spesielt når påstandene gir et ensidig bilde eller ikke dokumenteres. Norske virksomheter har forstått at det å være miljøvennlig og å fokusere på bærekraft gir et konkurransefortrinn, skriver artikkelforfatterne. (Foto: Adrian Nielsen)