Anita Utseth skriver i et innlegg i DN 7. mai om morens vansker med DNBs id-krav. Moren er ikke den eneste, det er en mengde eldre som er blitt forvirret og redde av dette.

Jeg undrer hvorfor dette tema ikke er tatt opp av journalister.

Selv er jeg ikke kunde i DNB, men får en liten utbetaling hver måned. Så fikk jeg et brev om å identifisere meg, ellers ville de stoppe utbetalingen.

Jeg identifiserte meg, men da ble jeg tydeligvis kunde i banken.

Så fikk jeg flere brev med samme spørsmål og deretter en sms om at jeg måtte gå inn med BankID og svare på spørsmålene. Er det en datamaskin som har «hengt seg opp» og spyr ut brev?

De bankene jeg er kunde i, har ikke denne rutinen.

Det må da holde å svare en gang?

Dessuten: Hva sier statistikken om risikoen for at damer på 80 år hvitvasker penger?(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.