Medienes kvinneproblem løser seg ikke selv

Knappe tre av ti ledere i Norges største mediekonsern er kvinner, viser tall referert i Dagens Næringsliv. Det er kanskje ikke så rart når mannlige konsernsjefer tror at kvinneproblemet vil løse seg selv.

Det er heller ikke nok å legge seg flat og komme med floskler som at det blir «løpende tilpasninger», «dette var personene som passet best» og «vi har mål om kjønnsbalanse», for å sitere noen av mediesjefenes forklaringer på svak kvinneandel, skriver innleggsforfatter Mari Velsand. Illustrasjon: Faksimiler fra Dagens Næringsliv, Aftenposten og Bergens Tidende
Det er heller ikke nok å legge seg flat og komme med floskler som at det blir «løpende tilpasninger», «dette var personene som passet best» og «vi har mål om kjønnsbalanse», for å sitere noen av mediesjefenes forklaringer på svak kvinneandel, skriver innleggsforfatter Mari Velsand. Illustrasjon: Faksimiler fra Dagens Næringsliv, Aftenposten og Bergens Tidende
Publisert 6. November 2017, kl. 14.47Oppdatert 7. November 2017, kl. 08.17