Sanselige merkevarer

Engelskmennene har registrert lukten av bittert øl for dartpiler, og i USA er en velurtekstur registrert som følemerke for en vinflaske. Neste år fjernes et krav som vil åpne opp for registrering av flere utradisjonelle varemerker.

Legemiddelfirmaet GlaxoSmithKline hevdet at det hadde innarbeidet en bestemt lillafarge som varemerke for astma- og kolsmedisiner, og prøvde ved dette å holde konkurrenten Novartis på avstand, skriver innleggsforfatteren. Foto: Nicklas Knudsen
Legemiddelfirmaet GlaxoSmithKline hevdet at det hadde innarbeidet en bestemt lillafarge som varemerke for astma- og kolsmedisiner, og prøvde ved dette å holde konkurrenten Novartis på avstand, skriver innleggsforfatteren. Foto: Nicklas Knudsen
Publisert 28. January 2018, kl. 19.46Oppdatert 28. January 2018, kl. 19.46