Teller, men tier om kvalitetssvikt

Hva gjør vi i akademia? Vi teller – og unngår å diskutere kvalitet.

«New public management», der det offentlige «leker» næringsliv, har gitt oss et system der kvantiteten har stor betydning, men der ingen sjekker kvaliteten. Det er mange diskusjoner i akademia, men med unntak av noen sporadiske forsøk på å reise debatten, er kvalitet i utdannelse et ikke-tema. Politikerne skygger unna, skriver innleggsforfatteren. Foto: Kristine Nyborg
«New public management», der det offentlige «leker» næringsliv, har gitt oss et system der kvantiteten har stor betydning, men der ingen sjekker kvaliteten. Det er mange diskusjoner i akademia, men med unntak av noen sporadiske forsøk på å reise debatten, er kvalitet i utdannelse et ikke-tema. Politikerne skygger unna, skriver innleggsforfatteren. Foto: Kristine Nyborg
Publisert 24. June 2018, kl. 13.53Oppdatert 24. June 2018, kl. 13.53