Forbrukerdirektør Inger Lise Blyverket angriper på nytt Fjordkraft og vår valgfrie betalingstjeneste «Full kontroll» og trekker nok en gang våre motiver i tvil (DN 30. oktober).

Vi ønsker å kunne fortsette å tilby tjenesten «full kontroll» fordi det er et godt produkt som en del av våre kunder ønsker. Med «Full kontroll» får kundene større forutsigbarhet for størrelsen på strømregningen.

Dette har også myndighetene i landene rundt oss skjønt, og EUs regler på området nevner avtaler av samme typen som «Full kontroll» når de beskriver hva forbrukerne bør kunne tilbys.

Fjordkraft er altså i godt selskap når vi tar ansvar og kjemper for gode tjenester til forbrukere i et moderne strømmarked.

Med så store svingninger som vi har sett i strømprisene den siste tiden og NVE-sjefens varsling om at dette må vi forvente mer av, er det ikke Fjordkrafts dømmekraft det er noe i veien med. Det er Blyverket som bør tenke seg om når hun fortsetter å hamre løs på produkter som gir forbrukerne større forutsigbarhet.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

… ikke Fjordkrafts dømmekraft det er noe i veien med