Tingretten mener O. Mathisen har brutt markedsføringslovens bestemmelser om god forretningsskikk, melder E24.

Det er ikke brusnavnet retten reagerer på, men det faktum at O. Mathisen brukte striden de hadde med Coca-Cola til egen vinning.

O. Mathisen står bak brusmerkene Tøyen-Cola og sitronbrusen som inntil nylig het Jallasprite. Navnet på sitronbrusen førte til at de fikk Coca-Cola på nakken på grunn av likheten med merkenavnet Sprite.

I et forsøk på å unngå rettssak endret O. Mathisen navnet på sitronbrusen til JallaXXXXXX, men Coca-Cola ville heller ikke godta dette ettersom det da fremsto som at ordet Sprite bare var sensurert.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Slik skriver du en god jobbsøknad: Dette skal med, og dette styrer du unna
02:51
Publisert: