Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
Tips oss
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
${ subscriptionType }
${ loginMenu.buttonText } ${ bliAbonnent.buttonText }
  • ${ logoutMenu.buttonText }
  • ${ nhstLogoutMenu.buttonText }
Kjetil Wiedswang

Kjetil Wiedswang

Kommentator i Dagens Næringsliv

Kommentar

Før var tyske tog mønsteret på punktlighet. Så ble det bråbrems for giganten Deutsche Bahn

SV ønsker at norske tog skal drives som i Tyskland. Fri og bevare oss alle.

1 min Publisert: 07.05.19 — 19.46 Oppdatert: 4 år siden

For et drøyt tiår siden var 95 prosent av alle tyske tog i rute. Siden har det stupt. I fjor var hvert fjerde tyske tog forsinket, og mer enn en tredjedel av høyhastighetstogene ICE var for sent ute, skriver Kjetil Wiedswang.
For et drøyt tiår siden var 95 prosent av alle tyske tog i rute. Siden har det stupt. I fjor var hvert fjerde tyske tog forsinket, og mer enn en tredjedel av høyhastighetstogene ICE var for sent ute, skriver Kjetil Wiedswang. (Foto: Kai Pfaffenbach/Reuters/NTB Scanpix) Mer...
Audun Lysbakken Deutsche Bahn Tyskland NSB Kommentar

DN Jobb

Ukens stilling

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.