tirsdag 26. mars 2019

DN Vekst - TRONDHEIM, TROMSØ, BERGEN, OSLO

Hvordan vokse smart og lønnsomt?

Hva er DN Vekst:

For mange bedrifter kan det være krevende å vite hvordan de skal håndtere en vekstfase, og hvordan man styrer farten. Denne konferansen gir deg konkrete innspill til verktøy og kritiske suksessfaktorer for å vokse smart og lønnsomt.


Hva lærer du på konferansen:

Hva er en vekstkultur? Hvorfor er det viktig å bygge en vekstkultur?
Konkrete verktøy for effektive innovasjonsprosesser og smart bruk av teknologi i en vekstfase.
Hvordan kan et godt sammensatt og velfungerende styre bidra til å nå dine vekstambisjoner?


Målgruppe:

Denne konferansen passer for deg som ønsker å lære mer om hvordan du bygger en vekstkultur. Programmet retter seg særskilt til gasellebedrifter, scaleups og beslutningstagere i SMB-markedet.

Program og påmelding:

Tid

26. mars - 4. april

kl 08:30 - 12:00

Påmeldingsfrist

04. april

Sted

Trondheim, 26. mars, Dokkhuset

Tromsø, 28. mars, Scandic Ishavshotel

Bergen, 2. april, USF Verftet

Oslo, 4. april, Vika Kino

Pris

Gasellebedrifter: 1.190,-

Abonnerer på DN: 1.390,-

Ordinær deltagerpris: 1.590,-

Alle priser er eksklusive mva.

Vis fullt konferanseprogram

8:30 - 9:00

Registrering

9:00 - 9:05

Innledning ved DN

9:05 - 9:30

Growth hacking og vekstkultur.

Sigurd J. Vik, Strategidirektør og gründer (Oslo), Nanny Thorvaldsen, Head of the Academy, Coupler (Trondheim, Tromsø, Bergen)

Hva kan vi lære av kulturen som har skapt globale vekstselskap raskere enn noen gang i historien? Growth hacking kommer fra teknologiverdenen og Silicon Valley, men det har ikke nødvendigvis noe med teknologi å gjøre. Hva er growth hacking, og hva skal til for å bygge en kultur for vekst?

9:30 - 9:55

Design Thinking og innovasjon.

Monica Hannestad, Direktør Design Region Bergen

Utvikling av menneskeorienterte tjenester er forretningskritisk ettersom digitalisering og teknologiutvikling endrer forretningsmodellene våre i rekordfart. I denne sesjonen lærer du mer om Design Thinking: en metode for å tverrfaglig samskape nye strategiske løsninger, samtidig som organisasjonen blir mer dynamisk og styrker en kultur om å endres med glede.

9:55 - 10:20

Case: Huddly - a story of how to scale and build a global product company from little Norway.

Jonas Rinde, CEO Huddly

Founded in Oslo in 2013, Huddly's goal was to bring the executive boardroom video conference experience to a small, wide-angle, USB camera at an affordable price. With two products launched since 2017, the AI-powered GO and IQ cameras, Huddly continues its rapid growth, bolstered by strategic partnerships with industry giants like Google, Crestron and NEC.

10:20 - 10:40

Pause

10:40 - 11:05

Kunstig intelligens: Fra hype til virkelighet?

Eirik Nordbø, Senior Manager Accenture Strategy (Trondheim og Tromsø), Jyoti Sharma, Manager Accenture Strategy (Bergen og Oslo)

Kunstig intelligens er i vekstfasen i norsk økonomi, men mange «sitter på gjerdet» og venter på at teknologien skal bære frukter og ha en konkret påvirkning på egen bedrift og norsk økonomi generelt. Men hva er egentlig kunstig intelligens og hvilke faktorer er avgjørende for at vi skal lykkes med teknologien? Og hvilke krav stiller det til deg som leder?

11:05 - 11:30

Selskap i vekst – hvordan kan styret bidra?

Turid Elisabeth Solvang, Stifter og daglig leder av Futureboards AS

Innlegget tar for seg temaer som hvorfor vi har styrer, og hva de gjør, hvordan du kan få mest mulig nytte av dem, og til slutt helt konkret om hvem de er, og hvor du kan finne dem.

11:30 - 12:00

Minglelunsj

Del denne konferansen

Partnere