GASELLESHOW

på Chat Noir

Torsdag, 28. november

 
Oslo, Chat Noir
Klingenberggata 5
28. november
Kl. 15:30 - 18:00
(Dørene åpner kl. 14:30)

GASELLESHOW 2019

28.11 inviterer DN til novembertreff på Oslos ærverdige scene «Chat Noir».  Ta med kollegaer og venner for en ettermiddag med faglig påfyll, inspirasjon og underholdning.

  • Hør hvordan merkevarebyggere i stjerneklassen jobber for å vinne kunder og fans. Hva er forskjellen på å bygge merkevare som bedrift, og en kjendis?
  • «Rock’n’roll møter et ambisiøst techselskap». Slik beskriver gründerne bak den svenske musikksuksesshistorien Epidemic Sound seg selv. Selskapets CMO, Edward Höglund møter Martin Schütt, medgründer av Askeladden & Co som har hjulpet Cutters på sin reise og har startet blant annet Dr.Dropin, i samtale med Anita Krohn Traaseth. Hva er deres beste råd når du skal skalere en businessidé?
 
Det blir musikalske innslag med Emilie Hollow, og vinsmaking med DNs egen vinjournalist Merete Bø.

Som kveldens finale avslører vi hvem som troner på toppen av gaselle-listen for 2019. Dagens konferansier er tech-gründer Isabelle Ringnes

Program

15:30
Velkommen
Amund Djuve og kveldens konferansier Isabelle Ringnes

15:35
Med en visjon om å lydlegge verden
Edward Höglund, CMO Epidemic Sound

15:55
Slik jobber innovasjonsfabrikken Askeladden
Martin Schütt, medgründer og partner i Askeladden & Co

16:10
Sofaprat
Anita Krohn Traaseth i samtale med Edward Höglund og Martin Schütt

16:25
Emilie Hollow live på scenen

16:30
Pause med enkel servering

17:00
Vinsmaking
Med DNs vinjournalist Merete Bø

17:15
Case VIPPS:
Er enkelthet nok?
Tonje Foss Kløve, Merkevaredirektør VIPPS
17:45
Gasellekåring: Vi avslører hvem som troner på toppen av gaselle-listen for 2019

På scenen

Amund Djuve
Sjefredaktør i Dagens Næringsliv
Isabelle Ringnes
Konferansier Tech-gründer
Isabelle Ringnes er med-gründer og produktsjef for selskapet EqualityCheck.it som er en plattform for anonyme vurderinger om likestilling på arbeidsplassen. Målet er å bidra til at fremtiden er mer likestilt og gjennomsiktig. 
Hun er blitt kåret til Inspiring Fifty women in tech og produserer en av Norges mest populære teknologipodkaster Future Forecast. Ringnes har også gitt ut boken "Hvem spanderer?" om ubevisst diskriminering og kjønnsstereotypier.
Edward Höglund
CMO Epidemic Sound
Edward Höglund er Chief Marketing Officer for Epidemic Sound, det globale teknologiselskapet som utfordrer den tradisjonelle musikkbransjen. Med over 250 millioner timer med Epidemic musikk hørt på YouTube hver måned, har Edward ledet utviklingen av selskapets engasjement med online-skapere. 
 
Martin Schütt
Gründer, Cutters og Dr Dropin
Etter en rakettkarriere i McKinsey, var Martin Schütt med å starte opp Askeladden & Co som står bak suksesser som Dr Dropin, Cutters, Verd og Squeeze.
 
Anita Krohn Traaseth
Næringslivsleder og forfatter
Anita Krohn Traaseth var administrerende direktør i Innovasjon Norge fra 2014 til 2019. Hun har hatt lederstillinger i Hewlett Packard Norge og Det Norske Veritas. Hun er forfatter av boken “Godt nok for de svina” og lager podkasten “Camel uten filter”. Nå har hun satt ny jobb i et vekstselskap på hold. I høst skal Traaseth blant annet gjøre ferdig sin første skjønnlitterære bok.
Merete Bø
Vinjournalist Dagens Næringsliv
Merete Bø har vært Dagens Næringslivs faste vinjournalist siden 2007. Merete ble nordisk mester for sommelierer i 2008, norgesmester i 2008 og 2009, og kan også skilte med semifinaleplass i både VM og EM for sommelierer i 2010. Hun har tidligere erfaring fra Park Hotel på Voss og restaurantene Bagatelle og Cru i Oslo. Hun har skrevet bøker om Burgund og Rhône samt gitt ut boken Piemonte - en vinreise, kokeboken Innerå + Bø og senest boken om riesling. 
Emilie Hollow
Artist
Emelie fikk sitt gjennombrudd etter deltagelse på det kjente sang konkurranse programmet «The Stream». Her fikk hun muligheten til å dyrke sin lidenskap for musikk, både som vokalist og som låtskriver. Underveis i programmet ga hun ut 7 låter, der to av de var egenskrevet, førstnevnte «Breathe» som ble listet på P3, og «Save Me» som ble listet på P1. I februar 2017 ga hun ut låten «Like I Love You» som ble listet på P3. Desember samme året ga hun også ut låten «Feeling of Christmas» som var temalåten til TV2 sin juleaksjon – og som lå på topp på Norges radiolister.
Gled deg til en magisk musikalsk opplevelse med den nydelige stemmen til Emelie som frembringer både glede og tårer. 
Tonje Foss Kløve
Merkevaredirektør VIPPS
Tonje har vokst opp i DNB systemet, blant annet som rådgiver for tidligere DNB-sjef Rune Bjerke. I 2017  hoppet hun på Vippstoget med ansvaret for Merkevare. Der har hun jobbet for å etablere Vipps som Norges best likte merkevare. Skal man opprettholde denne posisjonen gjelder det å tenke «Vippsmåten» på alt man gjør - fra innsiden til utsiden. Hver eneste dag.

Billetter

Enkeltbillett: 350 kr

Gruppe:  3 personer: 900 kr

Gruppe:  10 personer: 2.500 kr

Gasellefinalen 2018 oppsummert:

*|END:WEB_VIDEO|*

PERSONVERN

PÅMELDINGSVILKÅR
Les mer om DN KONFERANSE
Kundeservice: 21 89 61 00
KONTAKT KUNDESERVICE
Kontakt oss:
Bli partner eller utstiller: Nina.Windju.Christiansen@dn.no
Generelle henvendelser om konferansen: Tonje.Nordan@dn.no
Hevendelser angående din påmelding: konferanse@dn.no