Bredbåndsveksten i Norge fortsetter.

Bare det siste halve året har over 150.000 nordmenn skaffet seg rask internettilgang. Selskaper som Telenor, NextGenTel, Catch, Tele2, UPC og mange flere, kjemper om å kapre flest mulig av de 300.000 nye surferene som ventes i 2005.

- Det er definitivt veldig tøff kamp om kundene nå, sier NextGenTel-sjef Olav Stokke.

Kutter priser, øker hastigheten
For en uke siden kom det på samme dag nye, offensive priskutt og økte hastigheter på adsl fra både Telenor og Tele2. Utvilsomt et resultat av tøff konkurranse.

NextGenTels resultatfremleggelse i dag viser at selskapet går med underskudd grunnet aggressiv jakt på kundene.

- Økt aggressivitet går på bekostning av bunnlinjen, sier Stokke.

Men han vil ikke la det stoppe NextGenTel i å kjempe videre med nebb og klør. I dag presenterte selskapet en rekke nye produkter, tjenester og økte hastigheter.

Fra de fleste bredbåndsaktører kan man nå få internetthastigheter på 2 megabit til rundt 400 - 500 kroner måneden.

Mer aggressiv
Starten på 2005 innebærer at bredbåndsveksten gjennom året kan bli bedre enn ifjor, og NextGenTel venter nå 300.000 nye bredbåndskunder i 2005. Det er dermed ingenting som tyder på at kampen om kundene vil dabbe av. Tvert imot.

- Vi vil øke aggressiviteten fremover, sier Stokke.

Vinnerene er kundene, som får mer bredbånd, for en billigere penge. Og - skal man tro NextGenTel-sjefen - et nytt liv.

Nytt liv med bredbånd
- Bredbånd vil endre våre liv, og jeg mistenker at vi bare har sett begynnelsen, sier Stokke.

Han ønsker at NextGenTel skal være en av innovatørene i markedet, med raske hastigheter, nye tjenester og ledende produkter.

Den beinharde konkurransen om kundene går nemlig ikke bare på pris, men hva man kan tilby kundene av hastigheter og produkter.

- Det tar tid å endre folks vaner, men vi ser at det kommer. Når vi får tv og pc integrert, da tror jeg dette vil skyte fart. Video on demand vil bli det neste store, tror Stokke.

NextGenTel tilbyr i dag triple-play. Trippelnett gir både internett-forbindelse, ip-telefoni og tv-kanaler via adsl.

Les også: Canal Digital vil i posisjon(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.