Karlsen og Nesse solgte i 2012 sitt suksessrike eventselskap Showroom til tv-produksjonskonsernet Nice til mellom 60 og 80 millioner kroner.

Etter å ha fullført kontraktskravet om å være i Playroom i tre år etter salget, og en karantenetid på ett år, var de to forretningspartnerne raske med å opprette et nytt eventselskap, All-In as, høsten 2017.

Med på laget fikk Jan Fredrik Karlsen sin mangeårige venn, hotellinvestor Petter Stordalen, som eier 25 prosent av aksjene i selskapet gjennom Strawberry Equities. Gründerne Nesse og Karlsen eier 30 prosent hver.

2018 var det første hele driftsåret og All-In hadde 87 millioner kroner i inntekter i hele konsernet.

– Vi er ydmyke stolte og takknemlig for at vi klarte å levere et så bra resultat. Det er tilfredsstillende å se at markedet tar så godt imot oss, og at vi klarer å drive god forretningsvirksomhet, sier Jan Fredrik Karlsen til DN.

Overrasker seg selv

Etter at kostnadene var trukket ifra, satt eventselskapet igjen med et resultat før skatt på drøyt åtte millioner kroner.

– Det var et godt år, masse hardt arbeid, veldig mye gøy, som resulterte i fine resultater, oppsummerer Karlsen.

Han legger ikke skjul på at den raske veksten overrasket positivt.

– Vi startet jo helt fra bunnen igjen. Det er et resultat som er over det som var forventet også fra vår side. Klart det er gledelig å kunne overraske seg selv også, sier Karlsen.

Petter Stordalen eier gjennom Strawberry Equities 25 prosent av aksjene i All-In as.
Petter Stordalen eier gjennom Strawberry Equities 25 prosent av aksjene i All-In as. (Foto: Gunnar Lier)

All-In tjener det meste av pengene sine på å arrangere events og begivenheter «For det sentrale sjiktet i næringslivet», som det står i selskapets årsrapport.

Prosjektet som hadde størst profil i 2018, var Nobels Fredsfest som All-In arrangerte. Ifølge Karlsen var imidlertid ikke dette den største brødvinneren i fjoråret.

– Nobels Fredsfest er en viktig jobb å gjøre, og det er utrolig tilfredsstillende å delta i dette prosjektet, men det er i stor grad et dugnadsprosjekt. Det ga oss veldig mye, men økonomisk og på bunnlinjen så er ikke dette den utslagsgivende jobben, sier Karlsen

Sikret VG-lista

For 2019 har All-In sikret seg avtalen om å arrangere konsertene til VG-lista i flere norske byer.

– VG-lista er et veldig stort og omfattende arrangement som vi er stolte over å få lov til å gjøre. Også gjør vi jo masse jobber for næringslivet hver dag, sier Karlsen.

Når DN snakker med ham onsdag morgen, sitter han i bilen på vei til et innsalgsmøte med en kunde.

– Nå skal jeg forberede meg på det og gi alt jeg har, sier Karlsen, som vedgår at jakten på gode kunder er mye av hverdagen.

Han vil ikke gå inn på hvilke kunder i næringslivet All-In jobber for.

Halleluja 2.0

All-In eier musikkselskapet Tune-In som i hovedsak driver managementet for musikeren Kurt Nilsen. Dette selskapet omsatte i fjor for 21,5 millioner kroner, og hadde et resultat før skatt på 2,7 millioner.

– Det er fortsatt julemusikken til Kurt Nilsen som bidrar mest, og det vi har skapt der er blitt en tradisjon som veldig mange mennesker setter pris på, sier Karlsen.

2019 blir trolig langt bedre siden «Hallelujah»-kameratene Espen Lind, Kurt Nilsen, Alejandro Fuentes og Askil Holm nå legger ut på veien igjen.

– Vi startet turneen i april med to utsolgte konserter i Oslo Spektrum. Det er ikke hverdagskost å fylle Oslo Spektrum to ganger etter hverandre, sier Karlsen.

I løpet av sommeren står 27 nye konserter rundt omkring i landet på tur for kvartetten.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.