Potente varemerker

I Norge har tre ulike aktører nå innlevert tilsammen fire varemerkesøknader for ordmerket Trollpikken. Løsningen kan være en ordning som gir lokale aktører en enerett.

Publisert: Oppdatert:

Når mange har samme idé, kan det raskt vise seg vanskelig å oppnå den ønskede eneretten til hypede uttrykk som «covfefe» og «Trollpikken», skriver Thomas Hvammen Nicholson og Christoffer Vedal i Protector IP Consultants. Her arbeides det med å heise på plass fjellformasjonen Trollpikken i Egersund, som ble kappet av natt til lørdag 24. juni.
Når mange har samme idé, kan det raskt vise seg vanskelig å oppnå den ønskede eneretten til hypede uttrykk som «covfefe» og «Trollpikken», skriver Thomas Hvammen Nicholson og Christoffer Vedal i Protector IP Consultants. Her arbeides det med å heise på plass fjellformasjonen Trollpikken i Egersund, som ble kappet av natt til lørdag 24. juni. (Foto: Torstein Bøe/NTB Scanpix)
Forsiden