Abonnementsvilkår

GENERELLE VILKÅR

Abonnementsperioden
Abonnement på Dagens Næringsliv forskuddsbetales per betalingstermin ut fra hvilken abonnementstype og termin du har valgt, og løper til det sies opp.

Kommunikasjon og markedsføring
Som abonnent vil du motta kommunikasjon fra Dagens Næringsliv. Kommunikasjonen er knyttet til ditt kundeforhold og skjer via brev, telefon, sms eller e-post. Innhold i kommunikasjonen vil være servicemeldinger, gode tilbud og nyhetsbrev med innhold fra Dagens Næringsliv. Våre nyhetsbrev kan også inneholde tilbud fra utvalgte samarbeidspartnere. Nyhetsbrevene er gratis og du kan når som helst melde deg av.

Personvern og cookies
Personopplysninger vil kun bli benyttet av Dagens Næringsliv for å gi deg enda bedre service og gode tilbud som kunde, og for å kunne gi deg de tjenestene du har registrert deg for. Dagens Næringsliv er ansvarlig for behandling og oppbevaring av opplysningene i samsvar med norsk personvernlovgivning. På våre digitale løsninger bruker vi informasjonskapsler, såkalte cookies. For nærmere informasjon - les vår personvernerklæring her, og om hvordan vi bruker cookies her.

Oppsigelse av abonnement
Abonnement på Dagens Næringsliv løper til det sies opp. Oppsigelse må gjøres med minst syv dagers varsel, og vil gjelde fra neste betalingstermin.
Ved oppsigelse midt i en abonnementsperiode vil tilgodehavende beløp ikke refunderes. Dersom oppsigelsen gjelder et abonnement med papiravis inkludert og det er ønskelig at leveringen stoppes før inneværende periode utløper, kan abonnementet gjøres om til å inneholde kun digitalt resten av perioden det er betalt for.

Manglende betaling ansees ikke som gyldig oppsigelse.

Priser
Prisendringer abonnement
Dagens Næringsliv forbeholder seg retten til å endre prisen på det løpende abonnementet. De nye prisene kunngjøres gjennom annonser i Dagens Næringsliv senest 14 dager før iverksettelse. 

Gebyrer ved fakturering
Dagens Næringsliv beregner et gebyr på alle fakturaer som sendes per post, med unntak av første faktura på et nytt abonnement. Ved betaling med e-Faktura, avtalegiro, eller kredittkortavtale vil ikke gebyr belastes. Fakturagebyret er per i dag kr. 56,-
Ved forsinket betaling beregnes et purregebyr som per i dag er kr. 67,-

Kundeservice
Ved henvendelser til kundeservice fra fasttelefon (815 11 815) avhenger prisen av hvilket abonnement du har. Les mer her. Når du ringer fra mobiltelefon gjelder teleoperatørenes egne priser.

Rabatter
Studenter
Studenter får minimum 50% rabatt av ordinær pris på de abonnementsproduktene som til enhver tid tilbys til studenter. Studentabonnement tilbys ved studier av høyere grad enn videregående skole, og studiet må være kvalifisert til støtte gjennom Lånekassen. Studentpris på abonnement krever gyldig studentbevis. Avisen må leveres på adresse nærliggende studiestedet, dersom abonnementet er på papirutgaven. Studentabonnement kan bestilles av privatpersoner til og med fylte 30 år. Dersom bevis ikke er sendt Dagens Næringsliv innen varslet frist for levering, vil rabatten rutinemessig fjernes for resterende abonnementsperiode. Studenter som tidligere har vist frem bevis, men som ikke lenger studerer, får 25 % rabatt på første faktura etter endt studietid.

Honnør
Dagens Næringsliv tilbyr helukesabonnement til 30 % rabatt av ordinær pris ved fremvisning av honnørbevis, eller etter fylte 67 år. Ved abonnement til honnørpris kreves det at avisen leveres til abonnentens faste adresse, med unntak av eventuell omadressering ved reise.

Bedriftsavtaler
Dagens Næringsliv har avtale med enkelte bedrifter. I de tilfellene hvor en slik skriftlig avtale foreligger vil bedriftsavtalens betingelser overstyre de ordinære abonnementsvilkårene.

Produktendringer
Dagens Næringsliv forbeholdes retten til å gjøre endringer i avisproduktet.

Endring av vilkår
Dagens Næringsliv forbeholder seg retten til å gjøre endringer i ovennevnte vilkår. Vesentlige endringer i vilkårene vil bli formidlet digitalt eller annonseres i avisen.

Tilgang til de digitale produktene

For å kunne lese DN digitalt må DNid være opprettet for innlogging. Dersom ikke brukertilgangen fungerer tilfredsstillende, er det kundens ansvar å gi beskjed om dette til Dagens Næringslivs kundeservice.

Som abonnent kan du til enhver tid være innlogget på inntil tre ulike enheter. Hva du har tilgang til avhenger av hvilket abonnement du har (se nedenfor). Abonnementet er personlig, og ditt brukernavn kan ikke deles med andre enn familiemedlemmer i din husstand.

DN digital, DN heluke og DN flex*

Som abonnent på et av disse produktene har du tilgang til all vår journalistikk på de til enhver tid tilgjengelige digitale flater. Du kan lese utgaver bakover i tid så lenge abonnementet er aktivt. Hvor mange utgaver tilbake i tid du har tilgang til avhenger av hvilken applikasjon du benytter. 

*papiravis i helgen og digital hele uken

DN helg og DN lørdag

Som helgeabonnent har du tilgang til de utgavene du abonnerer på, inkludert magasiner, i våre apper og som eAvis på DN.no. Du kan lese utgaver bakover i tid så lenge abonnementet er aktivt. Hvor mange utgaver tilbake i tid du har tilgang til avhenger av hvilken applikasjon du benytter.  Abonnementene gir ikke tilgang til plussartikler på DN.no.

DN basis

Som abonnent på DN basis har du tilgang til alle nyhetsartikler på DN.no. DN basis gir ikke tilgang til eAvisen, saker fra Magasinet og D2 eller DNs app-utgaver.

For å lese digitalt må brukerprofil opprettes. Dersom ikke brukertilgangen fungerer tilfredsstillende, er det kundens ansvar å gi beskjed om dette til Dagens Næringslivs kundeservice.

Endringer i abonnementsperioden
Det er ikke mulig å ha midlertidig opphold i løpet av abonnementsperioden ved digitalt abonnement.

 

VILKÅR SOM GJELDER VED ABONNEMENT PÅ PAPIRAVISEN

Levering
Avisen distribueres om morgenen av lokale avisdistribusjonsselskap der det er mulig. Dagens Næringsliv forholder seg til de leveringsfrister distribusjonsselskapene opererer med. I områder der avisen distribueres av Posten, er det Postens leveringstidspunkter i det aktuelle området som gjelder. Det tas forbehold med hensyn til tidspunkt for levering og frister satt av våre samarbeidspartnere.


Endringer i levering

Midlertidig omadressering
Papiravisen kan flyttes til ferieadresse/annen adresse i Norge. Dette er gratis.

Midlertidig opphold Abonnenter kan bestille midlertidig opphold i avisleveringen. I perioden med opphold i papirleveransen vil abonnenten fortsatt kunne lese avisen digitalt. Den digitale tilgangen kan ikke stoppes midlertidig. Det gis normalt ikke økonomisk kompensasjon for opphold i leveringen av papiravisen. 


Uteblitt avis
Ved uteblitt avis vil Dagens Næringsliv kunne godskrive abonnenten det som er betalt for avisen i tilsvarende tidsrom, forutsatt at kunden snarest melder fra om manglende levering til vår kundeservice.


Ved endring fra komplett abonnement (papir og digitalt) til å abonnere kun digitalt, vil prisen på abonnementet justeres til ordinær pris for digitalt abonnement.

 

Takk for din tilbakemelding!

Vi leser alle innspill, men vi kan ikke svare på eventuelle spørsmål her. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom du ikke fikk svar på det du lurte på.