Dermed slo TVNorge sin egen rekord fra Big Brother-finalen i 2001, da 1 033 000 fulgte med på finalesendingen til den første runden av realityserien.

– For en fantastisk opptur å få etter gårsdagens lille nedtur på banen! Jubelen står i taket her hos TVNorge i dag. Men det som er mest gledelig er likevel at vi fortsatt kan ta oss til EM. Og vi skal gjøre det vi kan for å gjøre playoff’en til en skikkelig folkefest, sier Jan-Erik Aalbu, sportssjef i MAX og Discovery Networks i en pressemelding.

På det meste, i 2. omgang, var 1 268 000 seere innom kampen.

Drar inn nye reklamemillioner

Albu sier i pressemeldingen at målet med landslagssatsingen har vært å samle folket rundt Høgmos menn, og innrømmer at de er stolte over å ha bidratt til denne historiske begivenheten - selv om det ble 2-1-tap og Norge må ut i to playoff-kamper.

Disse kampene spilles fra 12. til 17. november, og vil sendes enten på MAX eller TVNorge.

Dagens Næringsliv har tidligere skrevet at Discovery, som eier de to kanalene, drar inn rundt fire millioner kroner i ekstra reklamekroner på grunn av disse to kampene.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.