Gresvig ruller snart ut stormarkedskonseptet «G-max» i de ti største norske byene, skriver Dagens Næringsliv.

Et tresifret millionbeløp skal brukes på å stoppe konkurrenten XXL fra å spise flere markedsandeler. Med en årlig omsetningsvekst på 27 prosent per år siden 2003, er stormarkedskjeden den sportskjeden i Norge som vokser desidert hurtigst.

Norges største sportsselskap, Gresvig, som eier både Sportshuset, G-sport, super-G og Intersport, har til sammenligning opplevd en vekst på 5,1 prosent årlig.

Men nå ruster Gresvig-konsernet seg til kamp, og fra og med våren 2011 - og i en to-tre års periode fremover skal selskapet til Nils Olav Sunde rulle ut stormarkedskonseptet G-Max i Norges ti største byer.

- Vi satser på en omsetning mellom 75 millioner og 100 millioner kroner per butikk. Det er samme tall som XXL operer med, ja. Vi vil plassere butikkene på trafikknutepunkter der du også ofte finner elmarkeder, møbelkjeder og XXL i dag, sier kjededirektør for stormarked i Gresvig, Henning Eriksen til DN.

XXLs direktør Fredrik Steenbuch har hørt rykter om konkurrentens offensiv.

- Vi kjenner Gresvig. Det er bedre at de gjør dette enn at det kommer en internasjonal aktør på banen vi ikke kjenner, sier Steenbuch til DN.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.