Avinors gratisreklame i Kina provoserer SAS og Norwegian

Statlige Avinor bruker nær 100 millioner kroner på å få nye flyselskaper til Norge, blant annet støtte til norgesreklame i Kina. SAS og Norwegian reagerer på pengebruken.

Publisert: Oppdatert:

Under en seremoni i Kinas hovedstad Beijing tirsdag, signerte toppsjef Øyvind Hasaas (til høyre) ved Oslo lufthavn en avtale med Tan Xiangdong, nestleder i styret og toppsjef i HNA Group, som eier Hainan Airlines. Avinor vil bidra med penger til å markedsføre ny direkterute til Norge – i Kina – om selskapet ber om det.
Under en seremoni i Kinas hovedstad Beijing tirsdag, signerte toppsjef Øyvind Hasaas (til høyre) ved Oslo lufthavn en avtale med Tan Xiangdong, nestleder i styret og toppsjef i HNA Group, som eier Hainan Airlines. Avinor vil bidra med penger til å markedsføre ny direkterute til Norge – i Kina – om selskapet ber om det. (Foto: Heiko Junge/NTB Scanpix)