Innpå 60 av dem kan komme til å kreve opptil 50.000 kroner per passasjer etter flyopplevelsen. De skulle ta av klokken 13 norsk tid fra Gatwick, men ankom Oslo lufthavn Gardermoen først klokken 2 natt til påfølgende dag, skriver Aftenposten.

Selskapet anklages for feilinformasjon, for unødvendig å holde passasjerene innestengt i kabinen, for å la besetningen opptre ufint og for manglende matservering.

Passasjerene ber om både en beklagelse og en betydelig kompensasjon. Skjer ikke dette innen svarfristen på seks uker, vil de rette erstatningskrav på opptil 5.000 euro per passasjer via EU-organet som håndterer flypassasjerers rettigheter.

Kommunikasjonsrådgiver Tonje Næss i Norwegian lover å ta brevet på alvor. Hun skriver i en epost til avisen at selskapet «har full forståelse for at passasjerene på denne flyvningen hadde en dårlig opplevelse, og det beklager vi».

Videre viser hun til at «årsakene til at det ble som det ble, er mange og sammensatte, og dessverre gikk det meste som kunne gå galt, galt. Gatwick stengte på grunn av svært dårlig vær i London».

(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Alex Hart skal sørge for at «gutta» på oljemessen i Stavanger ikke går rundt med krøllete skjorter eller rufsete frisyrer.
– Det er mange svette mannfolk som vil ha skjortene sine strøket
01:10
Publisert: