Østerrikeren stiftet flyselskapet, som bærer hans eget navn, i 2003 før han solgte det til Air Berlin i 2011.

Air Berlin gikk imidlertid konkurs i oktober i fjor, og siden da har det vært knyttet stor usikkerhet til Nikis fremtid.

Etter Air Berlin-konkursen inngikk Lufthansa forhandlinger om å kjøpe flere aktiva fra boet, blant annet Niki. Lufthansa seg imidlertid fra forhandlingene etter å ha fått signaler om at EU-kommisjonen ikke ville godkjenne fusjonen.

Lauda har lenge signalisert at han ønsker å gjenoppta eierskapet i Niki.

Etter en intens budrunde med flere andre interesserte parter ble det tirsdag klart at det blir Niki Lauda som igjen overtar eierskapet.

Niki har hatt flyvninger til en rekke feriesteder i Europa og Nord-Afrika og Lauda lover nå at flyene skal være i luften allerede i mars.(Vilkår)

Skei Grande om presset: - Jeg er redd for hva dette gjør med rekrutteringen til politikken
For meg har ikke dette handlet om meg som person, sier Skei Grande. Den nye kulturministeren er opptatt av at medietrykket hun har stått i ikke skal skremme andre fra å delta i politikken.
01:01
Publisert: