Grunn til bekymring. Markedsførings- og psykologiekspert Adam Alter påpeker at vi bruker stadig mer av livene våre til å sveipe, trykke, skrolle og stirre på skjermer. Han vil at teknologibransjen skal designe mindre vanedannende produkter.

Grunn til bekymring. Markedsførings- og psykologiekspert Adam Alter påpeker at vi bruker stadig mer av livene våre til å sveipe, trykke, skrolle og stirre på skjermer. Han vil at teknologibransjen skal designe mindre vanedannende produkter.

Kan skjermbruk sammenlignes med heroin? Og er «likes» det digitale dopet?

Tekst

Vil du få varsel hver gang Ingvild Paulsen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

I boken «Irresistible» mener Adam Alter at en global pandemi av skjermavhengighet er i full utfoldelse.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig brukeropplevelse på DN.no. Disse brukes til analyseformål, produktforbedringer samt tilpasning av annonser og innhold. Les mer om informasjonskapsler og hvordan vi behandler personopplysninger på våre personvernsider.

Les mer Lukk