Elektroakustisk pop med scenekvaliteter

Tekst

Vil du få varsel hver gang Audun Vinger publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Sandra Kolstad har flere ben å stå på enn dette ene. Hennes nye album «San Silva» rommer mye.

Popmusikere i dag trenger gjerne flere ben å stå på og er uansett drevet av en kreativ lengsel etter å gjøre det. Sandra Kolstad, som har utgitt en rekke spennende og intrikate moderne popalbum i undergrunnen, har det siste året komponert for teateret og også vært å se som skuespiller.

Hennes elektroakustiske pop har visse scenekvaliteter, med klar diksjon og dramatiske fakter. Sammenlignet med mange andre norske elektropopartister, har hun et allsidig lydbilde, med små elementer av jazz og samtidsmusikk og et lyrisk underlag som handler om mer enn bare personlig styrke.

Fakta: Sandra Kolstad

«San Silva»

Fanfare

Forskjellige samarbeidspartnere gjør rommet større. Singelen «Mango Corner», med den bergenske soulsangeren Miss Tati, og det noe mer neddempede avslutningssporet «Let Go» gjør størst inntrykk, og i «Dance on» går vi fra kirken til det berlinske dansegulv.(Vilkår)

(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig brukeropplevelse på DN.no. Disse brukes til analyseformål, produktforbedringer samt tilpasning av annonser og innhold. Les mer om informasjonskapsler og hvordan vi behandler personopplysninger på våre personvernsider.

Les mer Lukk