Venninner. Innholdsansvarlig for den nye appen Rheo Natalie Diver og psykologen Niyc Pidgeon tjener godt på videoinnhold. Utenfor cupkake-minibanken i Beverly Hills er det stillbilder som gjelder. Venninnene har brukt sosiale medier for å markedsføre seg fra de startet å jobbe.  

Selfiemade business

Tekst

Vil du få varsel hver gang Kaia Eriksen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto
Los Angeles

Med en ny videostrømmeapp tar superbrukere i sosiale medier – «influencere» – et nytt steg og starter kappløpet om videoherredømme. Og enda mer markedsmakt.

– Hun er en stjerne, sier Alan Cannistraro, mannen bak Iphones aller første app og autoplay-videoene i Facebooks nyhetsfeed.

Nå står han utenfor en cupcakebutikk i Beverly Hills sammen med Natalie Diver (25). Diver smiler bredt, rister på blonde lokker og smatter i seg en av de søte kakene hun har fått utdelt. En fotograf og assistenten hans jobber hardt for å fange begivenheten.

Det skal ut på Instagram. Unge jenters mening om cupcaken, været, klærne og sminken skal tastes frem i korte setninger med utropstegn og emojis. Hjertene skal hagle, og Diver skal smile enda bredere enn da bildet ble tatt.

– For meg har det alltid handlet om business, sier Diver.

Videostrømming