Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Som kjøremaskin står BMW I4 Edrive 40 ikke noe tilbake for den dyrere og raskere M50-versjonen.

Som kjøremaskin står BMW I4 Edrive 40 ikke noe tilbake for den dyrere og raskere M50-versjonen.

Biltest av BMW I4 Edrive 40: Moderne BMW etter gammel oppskrift

Tekst

Vil du få varsel hver gang Embret Sæter publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

BMW I4 er en snakkis, mest fordi nesten ingen får den utlevert. La oss også snakke om hvor bra den er i basisversjon.

I4 Edrive 40 er innstegsversjonen av BMWs populære elbil. Sammenlignet med bestselgeren I4 M50, mister du firehjulsdrift, den voldsomme effekten fra 544 hestekrefter, adaptivt M-understell, store bremseskiver i større hjul samt noen andre kosmetiske detaljer. På plussiden sitter du igjen med lengre rekkevidde på opptil 590 kilometer, en lavere innstegspris, tilstrekkelig med krefter fra en motor bak på 340 hestekrefter og, i hvert fall inntil nylig, kortere leveringstid.

Les også: Biltest