I laboratoriet. Med Ali kaffe og Evergood har familien Johannson skapt to av markedets sterkeste merkevarer. Gjennom NorgesGruppen har de også betydelige eierandeler i kaffebarkjeder som Kaffebrenneriet og Stockfleths. Både Knut Hartvig og broren Torbjørn ble i ung alder sendt på lange opphold i både Brasil og Kenya for å lære seg faget. Også Johan har måttet lære seg å slurpe riktig.

I laboratoriet. Med Ali kaffe og Evergood har familien Johannson skapt to av markedets sterkeste merkevarer. Gjennom NorgesGruppen har de også betydelige eierandeler i kaffebarkjeder som Kaffebrenneriet og Stockfleths. Både Knut Hartvig og broren Torbjørn ble i ung alder sendt på lange opphold i både Brasil og Kenya for å lære seg faget. Også Johan har måttet lære seg å slurpe riktig.

Norges ukjente matmilliardærer

Tekst
Foto
Nydalen / Sehesteds plass / Filipstad, Oslo

I 150 år har de holdt en usynlig klo rundt nordmenns matvarer. Nå forteller de mediesky eierne av familiebedriften Joh. Johannson hva de mener om norske hyttepalasser – og om konflikten med Stein Erik Hagen.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig brukeropplevelse på DN.no. Disse brukes til analyseformål, produktforbedringer samt tilpasning av annonser og innhold. Les mer om informasjonskapsler og hvordan vi behandler personopplysninger på våre personvernsider.

Les mer Lukk