I laboratoriet. Med Ali kaffe og Evergood har familien Johannson skapt to av markedets sterkeste merkevarer. Gjennom NorgesGruppen har de også betydelige eierandeler i kaffebarkjeder som Kaffebrenneriet og Stockfleths. Både Knut Hartvig og broren Torbjørn ble i ung alder sendt på lange opphold i både Brasil og Kenya for å lære seg faget. Også Johan har måttet lære seg å slurpe riktig.

I laboratoriet. Med Ali kaffe og Evergood har familien Johannson skapt to av markedets sterkeste merkevarer. Gjennom NorgesGruppen har de også betydelige eierandeler i kaffebarkjeder som Kaffebrenneriet og Stockfleths. Både Knut Hartvig og broren Torbjørn ble i ung alder sendt på lange opphold i både Brasil og Kenya for å lære seg faget. Også Johan har måttet lære seg å slurpe riktig.

Norges ukjente matmilliardærer

Tekst
Foto
Nydalen / Sehesteds plass / Filipstad, Oslo

I 150 år har de holdt en usynlig klo rundt nordmenns matvarer. Nå forteller de mediesky eierne av familiebedriften Joh. Johannson hva de mener om norske hyttepalasser – og om konflikten med Stein Erik Hagen.

Informasjonskapsler og personvern

Dagens Næringsliv er ansvarlig for dataene du oppgir og dataene vi samler om dine besøk på DN.no. Vi bruker informasjonskapsler og dine data til å analysere og forbedre tjenestene, og til å tilpasse annonser og deler av innholdet du ser og bruker. Dersom du er innlogget, kan du endre dine innstillinger for personvern.

Les mer Ok, jeg skjønner