Dataanalyse. – Det vi ser i økende grad med moderne valg, er at det avgjøres av svært få prosenter. I et land med størrelse på USA, snakker vi om titusener av velgere, sier Alexander Nix, toppsjef i Cambridge Analytica og SCL Group, som er aktivt internasjonalt innen valg- og forsvarssektoren med påvirkning som spesialområde

Dataanalyse. – Det vi ser i økende grad med moderne valg, er at det avgjøres av svært få prosenter. I et land med størrelse på USA, snakker vi om titusener av velgere, sier Alexander Nix, toppsjef i Cambridge Analytica og SCL Group, som er aktivt internasjonalt innen valg- og forsvarssektoren med påvirkning som spesialområde

Påvirkningsagenten

Tekst

Vil du få varsel hver gang Osman Kibar publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto
Oslo/Stockholm

Forsvaret vil styrke beredskapen mot desinformasjon og fake news. Og har funnet propagandaeksperter med en litt spesiell bakgrunn.

Informasjonskapsler og personvern

Dagens Næringsliv er ansvarlig for dataene du oppgir og dataene vi samler om dine besøk på DN.no. Vi bruker informasjonskapsler og dine data til å analysere og forbedre tjenestene, og til å tilpasse annonser og deler av innholdet du ser og bruker. Dersom du er innlogget, kan du endre dine innstillinger for personvern.

Les mer Ok, jeg skjønner